Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται ότι θα γίνουν γνωστές οι λεπτομέρειες για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί.

Η ρύθμιση, όπως είχε ήδη προαναγγελθεί, θα κινείται στη λογική της υιοθέτησης περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών κριτηρίων τα οποία και θα έχουν ως αποτέλεσμα σημαντικούς περιορισμούς στην έκδοση νέων αδειών, ικανοποιώντας με τον τρόπο αυτόν το πάγιο αίτημα των υφιστάμενων κατόχων αδειών.

Το πλέον πιθανό είναι ότι η ρύθμιση που καταρτίζει ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων θα λάβει πρώτα το «πράσινο φως» από τους εκπροσώπους της τρόικας και στην συνέχεια θα έρθει για έγκριση στο υπουργικό συμβούλιο.

Ο υπουργός κ. Βορίδης σε καμία περίπτωση δεν θέλει να διακινδυνέψει το ενδεχόμενο απόρριψης της προτεινόμενης ρύθμισης από την τρόικα καθώς, ας μην ξεχνάμε, ότι η προηγούμενη ρύθμιση, την οποία κλήθηκαν να εγκρίνουν οι εκπρόσωποι των δανειστών, προέβλεπε την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου, οπότε δεν αποκλείεται η υιοθέτηση κριτήριων από την ελληνική πλευρά να εκληφθεί ως διατήρηση εμποδίων στην πρόσβαση στο επάγγελμα.

Μεταξύ άλλων, βέβαιο θεωρείται ότι η νέα ρύθμιση θα επιτρέπει την μεταβίβαση των αδειών που κατέχουν οι ιδιοκτήτες σήμερα αλλά με φορολόγηση της υπεραξίας τους. Το ύψος της εισφοράς που θα πληρώνουν οι ενδιαφερόμενοι να εισέλθουν στο επάγγελμα αναμένεται να καθοριστεί κοντά στο διοικητικό κόστος για την έκδοσή της, το οποίο υπολογίζεται ότι, όπως και στην περίπτωση των φορτηγών, δεν υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ.

Στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το συγκεκριμένο νομοσχεδίου ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, θα συναντηθεί απόψε διαδοχικά με εκπροσώπους της Νέας Δημοκρατίας, του Λαϊκού Ορθοδόξου Συναγερμού και του ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Στο πλαίσιο της διαβούλευσης, ο κ. Βορίδης συναντήθηκε τη Δευτέρα διαδοχικά με εκπροσώπους του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΛΑΟΣ και σε δηλώσεις του εν συνεχεία ανέφερε ότι οι απόψεις που κατέγραψε δείχνουν «πραγματική αγωνία» για την πορεία του ξεκλειδώματος του κλάδου.

Ο Μάκης Βορίδης δεσμεύθηκε πως θα κάνει ό,τι μπορεί για να είναι το νομοσχέδιο του ανοίγματος των ταξί όσο πιο συνθετικό γίνεται για να πλησιάζει όσο μπορεί όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές. Ο υπουργός επανέλαβε πως το άνοιγμα του επαγγέλματος θα γίνει με συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια και πως όταν η τρόικα περάσει το κατώφλι του υπουργείου, θα έχει ανά χείρας τη θέση της υπηρεσίας του.

ANT1 ONLine

Advertisements